Vecka 36+5

Jag har haft så ont i benet idag och det har tilltagit och även blivit mer svullet. Så jag började känna lite panik för hur jag ska kunna ta hand om barnen.
Ringde till sjukvårdsupplysningen för att få lite råd om smärtstillande, det är ju inte mycket man får ta när man är gravid ju.
Men när jag berätta mina symptom så sa hon att jag måste åka in och få det kollat direkt eftersom jag hade så många symptom på blodpropp. Benet är ½ ggr större än det andra, det är rött, varmt och gör skitont.

Tog med mig lite jobb, för man brukar ju alltid få sitta och väntar i timtal. Men jag fick bara vänta 10 min och sen var det full rulle med koller. Jag hade tydligen så mycket symptom på blodpropp att de tog detta på största allvar.

Men efter koller så hittades ingen propp och läkaren vet inte riktigt vad det är med mitt ben, men att jag ska komma tillbaka om det blir värre eller inte går över. Kunde vara att jag fått en infektion i benet, men p.g.a. att jag är höggravid och dessutom inte tål penicillin så ville han avvakta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0